La Diputació de Lleida destinarà 200.000 euros al projecte Suport a l’habitatge que desenvolupen les entitats de Càritas (Lleida, Solsona i Urgell) i Creu Roja de forma conjunta per atorgar ajuts al lloguer i al pagament dels subministraments de llum, aigua i gas a persones o famílies en situació d’exclusió social que requereixen aquest suport socioeconòmic i personal.
Aquest va ser un dels projectes que va sortir de les reunions de la Taula Assessora del Tercer Sector i Salut a Lleida que convoca la Diputació periòdicament per donar resposta a les necessitats dels col·lectius més vulnerables. Es va presentar el proppassat dimarts 7 de febrer a la corporació en un acte que va comptar amb la participació del president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé; de la secretària general de Càritas Lleida, Maria José Rosell, del president del Banc dels Aliments, Joan Saura i dels representats de Càritas subvencionats. Com a representant de Càritas d’Urgell va assistir la coordinadora general, Marta Fortuny.
El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, va manifestar que el projecte de suport a l’habitatge per a persones i famílies entra clarament en el concepte de pobresa energètica, que ofereix ajuda socioeconòmica a aquelles persones que no poden fer front a les despeses de lloguer o de llum, aigua o gas.
La secretària general de Càritas Lleida, Maria José Rosell, va explicar que ja s’atorguen ajuts de forma puntual a aquelles famílies que ho necessiten. La diferència amb aquest nou programa, que beneficiarà una quarantena de famílies, és que “oferirem una ajuda més llarga en el temps que permetrà treballar altres aspectes de la vida de la família incidint en la seva integració”.
Els ajuts s’atorgaran per un mínim d’un any i un màxim de tres anys per aconseguir l’estabilitat de la persona o la família.
El projecte es posarà en marxa a partir del mes de març. La corporació destinarà un total de 480.000 € a entitats sense ànim de lucre perquè puguin desenvolupar els seus projectes i activitats aquest 2017.

Escriure un comentari

Códi de seguretat