Pot ser voluntari/a de Càritas qualsevol persona major de 16 anys, sense discriminació per la seva condició social i origen.

No obstant Càritas disposa d’acords de col·laboració amb escoles, instituts i amb la generalitat de Catalunya per realitzar projectes  de serveis comunitari amb nois de 14 i 15 anys.

Ser voluntari/a de Càritas implica la realització d’un servei desinteressat, lliure i gratuït, sempre des de la responsabilitat i el compromís, en benefici de la comunitat, i dels més vulnerables i d’acord amb els principis i objectius que marca Càritas per al seu desenvolupament. Ha de confiar en l’organització i en la seva missió.
fes te voluntaribases voluntariat

Han de ser persones disposades a créixer personalment, formar-se participant de les formacions de l’organització per tal d’enfortir l’activitat; persones amb esforç, energia i generositat i treballant units amb  equips formats per voluntaris i persones remunerades. Han de tenir  una sensibilitat per les qüestions d’ordre social.

Ser voluntari/a de Càritas és un tarannà de vida, caracteritzat per un compromís solidari que impulsa a comprometre's en unes actituds i valors concrets. Les persones voluntàries de Càritas tenen una vocació de servei d’ocupar-se dels altres, en la defensa i promoció integral de la persona humana, sempre en coherència amb la pròpia identitat eclesial.
UN ESPAI TRANSFORMADOR PER HUMANITZAR L’ECONOMIA ESPAI GRAPATS es un espai de participació i d‘acció comunitària per la transformació social, que per mitjà d’un centre multifuncional genera iniciatives relacionades amb l’economia social i amb els nous valors emergents, com són la sost
Un any més Càritas endega el projecte de reforç educatiu al Centre Sant Domènec de Balaguer. Aquest projecte es duu a terme gràcies a l’ajuda de voluntaris i voluntàries que dediquen el seu temps a acompanyar a infants i joves en activitats de lleure i escolar. Des de Càritas volem animar
Actualment estem col·laborant mitjançant voluntariat amb:  Residència de la Fundació Agropecuària de Guissona.  Residència Geriàtrica Sènior de Bellvís.  Sarquovitae a Puigcerdà i La Seu d’Urgell.  Residència Sant Domènec de Balaguer. Els projectes de gen