Instrucció Pastoral “Església, servidora dels pobres”

Us adjuntem aquesta Instrucció Pastoral que van redactar els Bisbes de la Comissió de Pastoral Social de la Conferència Episcopal Espanyola i que van aprovar l’Assemblea Plenària dels Bisbes. Va ser presentada aquest passat 24 d’abril a la ciutat d’Àvila i ha estat molt ben rebuda no només per part del món eclesial, sinó també dels diferents agents socials. Un document que apunta les arrels de la crisi, que ens fa un explícit panorama, que busca les responsabilitats i sobre tot que ens dona possibles solucions des de la Doctrina Social i la Fe.
També hi trobareu el resum i comentari que ens ha fet el Sr. Arquebisbe sobre el document, un material per acompanyar-lo i ajudar-nos a comprendre’l millor. Com ens diu el mateix Sr. Arquebisbe: Aquest document episcopal “Església, servidora dels pobres”, que he resumit i comentat, està cridat a orientar i ajudar els creients i les comunitats cristianes en el treball caritatiu del moment actual, sigui des de Càritas parroquials i diocesana -sobretot a la nostra Diòcesi d’Urgell-, com des d’altres serveis de Congregacions religioses o d’altres institucions. Tots i tot al servei i ajuda dels pobres, per eradicar la pobresa. “La caritat de Crist ens urgeix!” (2Co 5,14), diu St. Pau, i el Papa Francesc ens ho acaba de recordar amb força: “La pobresa és el centre de l’Evangeli. Jesús va venir a predicar als pobres. Si traieu la pobresa de l’Evangeli no entendreu res”.

pdfResum i comentari “Església, servidora dels pobres”

No deixem de fer-ne una bona lectura i després mirem de fer-ne vida i acció en les nostres comunitats pastorals, en la nostra tasca de les Càritas Parroquials, per donar sentit al títol de la mateixa, l’Església com a servidora dels pobres.

pdfIglesia, servidora de los pobres

Mn. Jaume Mayoral, Delegat de Càritas d’Urgell

Apunta't al nostre Butlletí