Missatge de Càritas Europa davant els atacs de Brussel·les

Càritas Europa a través del seu President, Mons. Mons. Luc Van Looy SDB, bisbe de Gant (Bèlgica), ha fet arribar a Càritas Nacional d’Andorra el següent missatge que reproduïm pel seu interès:

“Davant les conseqüències dels atacs terroristes a Brussel·les, Càritas Europa plora la pèrdua innecessària de vides,  i prega per la ràpida recuperació dels ferits, així com de les famílies i amics que han perdut un ésser estimat.

Càritas Europa s’oposa a l’odi cec d’unes poques persones perdudes i confoses amb un missatge d’amor, solidaritat, misericòrdia i pau. Els actes d’ahir, que embruten la bellesa de la fe, no ens impediran continuar avançant en la nostra visió d’una societat justa, oberta i inclusiva que es preocupa per la dignitat de tothom. Una societat que fomenta el que tots tenim en comú i que respecta i protegeix les singularitats que ens fan diferents i únics.
La violència a la qual ens enfrontem és la mateixa que empeny milions de persones a escapar dels seus països i a tractar desesperadament d’arribar a les nostres costes per qualsevol mitjà. La construcció de murs, el tancament de fronteres i la deportació massiva cercant seguretat són només algunes de les reaccions vergonyoses i ineficaces que Europa ha estat capaç de presentar fins ara. Aquestes falses solucions no resoldran res. Per contra, podrien exacerbar el sentiment d’odi cap a Europa i el que representa.

Càritas Europa anima els qui prenen les decisions que protegeixin la vida, la dignitat i els drets de totes les persones que estan tractant d’arribar a Europa per tal d’escapar del terror i la misèria en els seus països d’origen.”

Mons. Luc Van Looy SDB, bisbe de Gant (Bèlgica)

President de Càritas Europa

Apunta't al nostre Butlletí