Diumenge del Corpus celebrem la Diada de la Caritat

Aquest proper diumenge l’Església celebra la Solemnitat del Corpus Christi, la litúrgia ens parla de l’Eucaristia i la Caritat. És el Dia de la Caritat, i des de Càritas es vol fer recordar als fidels la Campanya d’“Estima i viu la Justícia. Practica la Justícia. Deixa la teva empremta”, tal com recull el cartell que s’ha fet arribar a les parròquies del Bisbat.
Una manera de fer possible que aquesta empremta sigui més solidària i més caritativa és buscar un compromís de justícia i fraternitat adreçat “als altres”, especialment als que més ho necessiten, els exclosos i els marginats, en una paraula que ens toca la consciència… “els pobres”. Ens toca transformar la nostra realitat més propera, la de casa nostra, la del nostre poble i parròquia.
A més de portar-ho a la pregària, i encomanar-ho en la celebració de la Missa Dominical, també hem de col·laborar amb la nostra almoina, una manera de deixar empremta, una empremta que pot resoldre les mancances humanes i econòmiques de moltes persones necessitades de recursos. I cal dir que ens falten moltes empremtes d’aquestes. Ajuda’ns a ajudar!