Càritas d’Urgell, amb el projecte “Treballem els valors”, ofereix unes activitats que fomenten la dimensió ética de les persones, els seus valors i la seva assertivitat.
Els tipus d’activitats que oferim per a infants i joves s’organitzen en forma de quatre tallers (La Solidaritat, El Voluntariat, El Consum Responsable y La Sostenibilitat del planeta), adaptats als nivells d’educació primària i educació secundaria.
Amb motiu de donar a conèixer la nostra entitat als més joves, des de Càritas Puigcerdà hem iniciat un any més campanya de difusió a les aules de l’ Institut IES Pere Borrell de Puigcerdà. Aquests tallers ens permeten apropar-nos als més joves i explicar-los la realitat del nostre poble i, d’aquesta manera, implicar-los en projectes de voluntariat que els hi puguin resultar atractius.
Ens adrecem a joves de 4rt de l’ESO que per motius curriculars han de fer unes hores pràctiques de voluntariat i, per tant, comencen a interessar-se en les diferents entitats i associacions i en les tasques que hi fan.
Des de Càritas els oferim una visió crítica de la nostra societat, que exclou aquelles persones més vulnerables, i les eines amb les quals ells poden aportar el seu granet de sorra per fer que les coses siguin més justes. L’objectiu és que els mateixos joves s’animin a participar en el voluntariat i en facin difusió a les seves pròpies xarxes.
Amb aquest projecte de “Treballem els valors” aquests alumnes de manera més lúdica entenen i comprenen la feina que fem dia a dia.
{gallery}161117InstitutPuigcerda{/gallery}
{gallery}161117InstitutPuigcerda{/gallery}