Càritas llança una campanya estatal de solidaritat per a donar suport a les seves accions de resposta al coronavirus

Sota el lema «Càritas davant el coronavirus. Cada gest compta»

Càritas. 20 de març de 2020.- Càritas Espanyola ha decidit llançar una campanya estatal de solidaritat per a recaptar suport econòmic als programes d’ajuda urgent que les 70 Càritas Diocesanes de tot el país han posat en marxa per a atendre les persones més vulnerables davant el coronavirus.

Aquesta acció es convoca sota el lema «Càritas davant el coronavirus. Cada gest compta» i pretén mobilitzar la solidaritat de la comunitat cristiana i el conjunt de la ciutadania, així com i empreses i institucions.

Més enllà de la captació de recursos, aquesta campanya es marca també com a objectiu la sensibilització de la societat sobre l’impacte que aquesta crisi té sobre els més vulnerables per a animar a cada ciutadà a dur a terme petites accions solidàries que aconsegueixin millorar la vida a les persones més vulnerables del nostre entorn.

L’emergència sanitària i social creada al nostre país per l’impacte de la pandèmia ha obligat a tota la xarxa estatal de Càritas a adaptar els seus recursos i projectes a les normes de prevenció dictades per les autoritats sanitària, així com a redoblar les accions d’acompanyament a les persones en situació més precària per a donar resposta a les seves necessitats bàsiques. És el cas, per exemple, dels programes d’acolliment i atenció directa a les persones sense llar, als majors que viuen sols, o a les famílies sense recursos que necessiten suport alimentari o econòmic.

Sota el lema “La caritat No Tanca”, totes les Càritas Diocesanes i Parroquials estan posant a prova el compromís dels seus treballadors i voluntaris per a mantenir operatius els serveis d’acolliment i acompanyament més urgents. Aquest esforç de resposta a les necessitats de l’emergència necessita ser sostingut amb recursos econòmics addicionals amb els quals la majoria de les Càritas no comptaven.

Dins d’aquesta campanya, Càritas ha habilitat comptes en diverses entitats bancàries, així com un servei d’atenció telefònica permanent a través d’una línia 900. A més, la web de Càritas ha creat un canal en línia de col·laboració econòmica amb l’emergència.

Comptes «EMERGÈNCIA COVID 19»

SANTANDER ES62 0049 1892 62 2313290223

CAIXABANK ES71 2100 2208 3402 0031 3871