“Reflexió del Delegat amb motiu del Corpus i la Diada de la Caritat”

“El pa que jo donaré és la meva carn, perquè doni vida al món…”

Aquestes paraules formen part del text evangèlic de Joan, que acompanyarà la Litúrgia de la Paraula, en la festa del Corpus Christi, en les nostres celebracions. Un petit fragment bíblic que resumeix el sentit de la doble vivència que estem cridats a fer, per un costat l’espiritualitat del sagrament eucarístic i per l’altra una caritat que surt per trobar-se amb l’altre, especialment el més necessitat. La comunió ens dona la presència del Crist Ressuscitat i és aquest aliment espiritual que ens fa donar-nos al món, per vivificar-lo, en aquests temps que vivim de  pandèmia, per ajudar a ressuscitar-lo.

Als nostres Bisbes a través del Missatge del Corpus, que com cada any ens ofereixen des de l’àmbit de la Pastoral Caritativa i Social, es fa una reflexió sobre com els creients, que  hem estat en aquests mesos quan la vulnerabilitat ha ocupat el centre del dia a dia, portadors de vida. Ha estat a través de la nostra acció envers els altres, una opció feta des de l’anonimat, des d’un silenci que no buscava ni busca protagonismes, com ens diu l’Evangeli “mira que la teva mà esquerra no sàpiga que fa la dreta”. Potser si que hem de ser més valents i no tenir por a reconèixer aquesta gran tasca que s’està fent des de l’Església, una tasca que ens hi empeny la nostra unió amb el Cos de Crist que ens alimenta i ens enforteix. Ho hem de fer perquè la societat sàpiga valorar el paper actiu i de primera línia de l’Església. No ens hem estat tancats en les rectories, als despatxos de les curies, als convents, a les nostres llars… al contrari: hem estat allà on es feia necessari vivificar i donar vida, amb tota la força que ens dona la nostra fe alimentada en l’Eucaristia (malgrat també les dificultats que ens ha provocat el confinament i les posteriors fases de desescalada). Podem dir ben clar que l’Església no ha estat tancada! Potser si, les esglésies com a edificis, però no la Comunitat de Fe. Podríem enumerar tot allò que s’ha fet, perquè des de Càritas us puc assegurar que no s’ha deixat de treballar per arribar a atendre les moltes necessitats que el Covid-19 han generat a les nostres petites i grans parròquies del bisbat urgel·lità! Que gratificant ha estat rebre de manera periòdica un llistat de tot el que s’ha fet, quantes persones han rebut el rostre i l’ajuda d’una Església que comparteix i acompanya, amb molts de vosaltres.

Avui surto al balcó que m’ofereix el Full Dominical per oferir el meu aplaudiment, i segur que el de molta gent a qui heu ajudat i heu estimat aquests dies difícils. Amb una paraula ben eucarística que és la Gratitud. Gràcies a tots vosaltres que heu empeltat el Manament de l’Amor en tants llocs de casa nostra que ho necessitaven urgentment. No us canseu de trobar en l’Eucaristia la força per continuar treballant pel Regne de Déu: hem d’estar amatents, perquè sabem que després d’aquesta situació de pandèmia continuaran quedant entre nosaltres els vulnerables dels vulnerables.

De nou: gràcies a tots! I no perdeu l’oportunitat de fer el bé i ajudar a fer el bé: amb la vostra ajuda humana i econòmica, podem mostrar a la societat que l’Església i que Càritas fa i farà de la seva acció una acció de “dona vida al món”.

Mn. Jaume Mayoral, Delegat de Càritas

“Reflexión del Delegado con motivo del Corpus y la Fiesta de la Caridad”

“El pan que yo daré es mi carne, para que dé vida al mundo…”

Estas palabras forman parte del texto evangélico de Juan, que acompañará la Liturgia de la Palabra, en la fiesta del Corpus Christi, en nuestras celebraciones. Un pequeño fragmento bíblico que resume el sentido de la doble vivencia que somos llamados a hacer, por un lado la espiritualidad del sacramento eucarístico y por la otra una caridad que sale para encontrarse con el otro, especialmente el más necesitado. La comunión nos da la presencia de Cristo Resucitado y es este manjar espiritual que nos hace darnos en el mundo, para vivificarlo, en estos tiempos que vivimos de pandemia, para ayudar a resucitarlo.

A nuestros Obispos a través del Mensaje de Corpus, que como cada año nos ofrecen desde el ámbito de la Pastoral Caritativa y Social, se hace una reflexión sobre como los creyentes, que hemos estado en estos meses cuando la vulnerabilidad ha ocupado el centro del día a día, portadores de vida. Ha estado a través de nuestra acción hacia los otros, una opción hecha desde el anonimato, desde un silencio que no buscaba ni busca protagonismos, como nos dice el Evangelio “mira que tu mano izquierda no sepa que hace la derecha”. Quizás si que tenemos que ser más valientes y no tener miedo a reconocer esta gran tarea que se está haciendo desde la Iglesia, una tarea que nos empuja nuestra unión con el Cuerpo de Cristo que nos alimenta y nos fortalece. Lo tenemos que hacer porque la sociedad sepa valorar el papel activo y de primera línea de la Iglesia. No nos hemos sido cerrados en las vicarías, en los despachos de las curies, a los conventos, a nuestros hogares… al contrario: hemos estado allá donde se hacía necesario vivificar y dar vida, con toda la fuerza que nos da nuestra fe alimentada en la Eucaristía (a pesar de también las dificultades que nos ha provocado el confinamiento y las posteriores fases de desescalada). Podemos decir bien claro que la Iglesia no ha sido cerrada! Quizás si, las iglesias como edificios, pero no la Comunidad de Fe. Podríamos enumerar todo aquello que se ha hecho, porque desde Cáritas os puedo asegurar que no se ha dejado de trabajar para llegar a atender las muchas necesidades que el Covid-19 han generado a nuestras pequeñas y grandes parroquias del obispado urgel•*lità! Que gratificando ha estado recibir de manera periódica un listado de todo el que se ha hecho, cuántas personas han recibido el rostro y la ayuda de una Iglesia que comparte y acompaña, con muchos de vosotros.

Hoy salgo al balcón que me ofrece la Hoja Dominical para ofrecer mi aplauso, y seguro que el de mucha gente a quien habéis ayudado y habéis estimado estos días difíciles. Con una palabra muy eucarística que es la Gratitud. Gracias a todos vosotros que habéis injertado el Mandamiento del Amor en tantos lugares de casa nuestra que lo necesitaban urgentemente. No os cansáis de encontrar en la Eucaristía la fuerza para continuar trabajando por el Reino de Dios: tenemos que estar atentos, porque sabemos que después de esta situación de pandemia continuarán quedando entre nosotros los vulnerables de los vulnerables.

De nuevo: gracias a todos! Y no perdéis la oportunidad de hacer el bien y ayudar a hacer el bien: con vuestra ayuda humana y económica, podemos mostrar a la sociedad que la Iglesia y que Cáritas hace y hará de su acción una acción de “mujer vida al mundo”.

Mn. Jaume Mayoral, Delegat de Càritas

Som el que donem. Som amor.

Selecciona el mètode de pagament
Vull desgravar
Accepto rebre informació
He llegit i accepto l' avís