Festa del Corpus a la Catedral i arreu del Bisbat i Assemblea de Càritas

El dissabte dia 13 i el diumenge dia 14 de juny a totes les Parròquies del Bisbat es va celebrar amb solemnitat la festa tan tradicional del Corpus Christi, exaltació de l’amor a Jesús, fet Eucaristia, per a la salvació del món, i manifestació de fe popular en la seva presència real. A moltes parròquies va tenir lloc un Acte eucarístic al final de la missa major en guany que no s’han pogut dut a terme les tradicionals processons pels carrers dels pobles i ciutats per la crisi sanitària actual.

A la Catedral de Sta. Maria de La Seu d’Urgell, al migdia, l’Arquebisbe Joan-Enric, acompanyat dels Vicaris Generals i d’algun sacerdot va presidir la solemne Eucaristia i la processó per dins del temple catedralici. Dins de l’Eucaristia es va tenir un record especial per tots els treballadors i voluntaris de Càritas Diocesana d’Urgell, Càritas Andorana i les Càritas Parroquials, que tenien programada en aquell dia la seva Assemblea anual però que enguany, per la pandèmia, van haver de posposar la seva celebració. Malgrat això, van unir-se a través del canal youtube del Bisbat d’Urgell. A l’Eucistia hi van assistir físicament el Director Voluntari de Càritas Diocesana, Sr. Josep Casanova, així com treballadors i voluntaris del Centre de Càritas St. Ot de La Seu d’Urgell.

A l’homilia Mons. Vives va glossar el gran misteri que la litúrgia celebra en aquella diada: la donació del Memorial del Senyor, en l’Eucaristia el més gran dels sagraments, que en dóna la presència real del Senyor Jesús sota les espècies sacramentals del pa i del vi. Jesús ens va deixar el seu Cos i Sang com aliment per al camí i salut d’eternitat que ens dóna forces i ens refà en la nostra vida. A l’Evangeli de St. Joan, especialment al capítol 6è, Jesús ens diu que Ell és “el Pa viu, baixat del cel. Qui menja aquest pa, viurà per sempre. Més encara: El pa que jo donaré és la meva carn, perquè doni vida al món. Qui en menja està en Mi i Jo en ell”. Va destacar com el mal i el sofriment “eclipsen” el rostre de Déu, que és un Pare Bo i Misericordiós, perquè també en el sofriment Déu ens acompanya sempre, Ell hi és, estimant i sofrint amb nosaltres. Per això tota Eucaristia sempre és memorial de la “Passió” del Senyor i de la seva Resurrecció. Podem “menjar” Jesús i això ens divinitza ja que entra dins nostre i així omple tots els nostres desigs, sofriments, esperances amb el seu Amor immens. Va destacar com els primers cristians a Cartago van pronunciar la famosa màxima “Sine dominico non possumus”, és a dir, sense reunir-nos en Assemblea el diumenge per a celebrar l’Eucaristia no podem viure. Ens falten les forces per afrontar les dificultats diàries. I va destacar com havíem de passar de l’altar de l’Eucaristia a l’altar de la vida, estimant el nostre proïsme. I va fer referència al Beat Pere Tarrés que deia bellament que el llit del malalt era el seu altar.

Finalment, va voler agrair i animar tot el treball desinteressat i eficaç dels treballadors i voluntaris de Càritas així com dels donants que s’ha vist imprescindible en aquesta pandèmia però que va molt més enllà. Càritas és l’organisme de l’Església catòlica que coordina la beneficència i l’ajuda humanitària i aplica la Doctrina Social de l’Església. Com a organització agrupa 162 organitzacions d’assistència, desenvolupament i servei social, oferint ajuda, sense cap discriminació. Es va crear com organisme el 1897 a Alemanya, a Colònia, a partir del treball de Lorenz Werthmann. És una organització eclesial que combat la pobresa, la discriminació i l’exclusió social i la intolerància i és la veu dels pobres en la societat i davant els poders públics.

En acabar l’Eucaristia va tenir lloc la processó amb el Cos de Crist per la Catedral i fins l’atri del temple Catedralici en un clima de devoció. Des de l’atri el Sr. Arquebisbe va impartir la benedicció amb el Santíssim Sagrament a tota la ciutat de La Seu d’Urgell i a tota la Diòcesi d’Urgell.  Al final de la processó l’Arquebisbe beneí el Poble de Déu amb el Santíssim Sagrament.

Tot seguit els qui seguien la retransmissió de l’Eucaristia a través del canal youtube van poder visualitzar un vídeo sobre el treball de Càritas d’Urgell que explicava el treball i memòria de l’activitat duta a terme durant tot l’any passat.

Apunta't al nostre Butlletí