Càritas al Pallars Jussà i Pallars Sobirà dóna suport a les persones nouvingudes que viuen amb nosaltres i els facilita l’acollida a la nostra societat.

Actualment a Càritas Tremp, Pobla de Segur i Sort tenim un grup de 12 nois d’entre 18 i 25 anys, la majoria arriben de forma administrativa irregular buscant una nova vida, alguns d’ells provenen de centres per a menors no tutelats. Dels 12 nois 3 ja han aconseguit regularitzar la seva situació administrativa i tenen un contracte de feina de més d’un any. En Samir ens explica el seu testimoni:

“Sóc un noi d’origen marroquí de 22 anys, que va arribar a Espanya per poder tenir una vida millor. Vaig cursar el batxillerat i amb una beca vaig començar a fer esport universitari d’atletisme a Rússia, per problemes amb les beques i els papers vaig haver de retornar al Marroc on vaig decidir venir a Espanya amb pastera. Se parlar 7 idiomes: català, castellà, anglès, francès, rus, àrab i bereber.”

L’atenció que fem al Samir (i als que puguin estar com ell) des de Càritas, és acompanyar-los perquè puguin continuar estudiant mentre no aconsegueixen la documentació necessària  per poder trobar feina, regularitzar la seva situació i també la seva vida. Se’ls hi dóna suport en la realització de classes de català i castellà, ajuda amb roba per vestir, utensilis i roba per la llar, assessorament legal en tema d’habitatge, i en tot allò que pugui menester i els puguem ajudar.

La seva  situació d’habitatge és precària, s’està buscant la manera de dignificar cada dia més la seva llar. Per això demanem la col·laboració de la població per evitar situacions com el lloguer de habitatges de forma irregular i amb unes condicions que no són dignes. El Samir ens comenta que està agraït de l’acompanyament que rep actualment de la gent, però reconeix que ha passat situacions molt difícils, ens diu: “Sols ens ofereixen pisos molts vells sense calefacció i, per les condicions en les quals estan els pisos, paguem preus que són massa elevats”.

La pandèmia ha fet que molts dels joves no puguin treballar a la zona, ja que vivien de les feines que realitzaven als pobles dels Pallars, i això encara dificulta més el seu dia a dia.

Des de Càritas és duu a terme els projectes d’acollida, acompanyament i sensibilització, que promouen la participació activa de les persones nouvingudes en l’arrelament de les seves comunitats d’origen, en la denúncia, la incidència i la sensibilització envers el fet migratori arreu del territori.

Tot plegat sense perdre la dimensió del treball en xarxa, per reconèixer els canvis que s’estan produint en el sí de les nostres societats i treballar amb altres persones i col·lectius per aconseguir que la nostra societat sigui inclusiva i integradora.

Apunta't al nostre Butlletí