Un any després a Càritas Tremp

Càritas Tremp forma part de la Càritas Diocesana d’Urgell és l’organisme oficial d’acció caritativa i promoció social de l’Església en aquest Bisbat d’Urgell. Actua com una ONG oficial de l’Església catòlica, sense ànim de lucre. El sentit de la nostra gestió és l’acolliment de totes les persones en situació de fragilitat, ser un punt de servei i refugi per a les famílies que passen per un mal moment. Actualment aquestes situacions s’han vist agreujades per la pandèmia mundial sobre la Covid-19. Posant a la disposició de la població els següents programes i ajudes:
– Programa d’acollida i acompanyament, realitzant processos de millora personal i familiar. Oferint un espai d’acollida i d’escolta de les necessitats de la persona, bé siguin materials, formatives, emocionals, relacionals, etc. Adreçat a totes les persones, sense fer cap distinció. Acompanyar les persones a recuperar la seva dignitat, a desenvolupar les seves capacitats, els seus projectes de vida, tenint en compte que cada persona és única i protagonista de la seva història i del seu procés vital. Oferir un espai de confiança en què la persona pugui sentir-se valorada, escoltada, respectada.
A Tremp l’any 2020 es va fer un treball de seguiment amb 99 famílies.

– Ajudes socials a persones en situacions puntuals que no disposen de recursos econòmics suficients per poder fer front a les seves necessitats. Durant el 2020 Càritas va triplicar les ajudes socials a Tremp, sumant un total de 23331.86 €, destinades a 99 famílies, 284 beneficiaris:
Alimentació: 116 famílies i un total de 6862.28 €
Habitatge: 37 famílies 9685.18 €
Subministraments: 31 famílies 1354.62 €
Salut: 17 famílies 545 €
Ajuts escolars: 50 famílies 3510 €
Roba: 18 famílies 842,60€
Altres ajudes 22 famílies 532.18 €
– Infància i Joventut: El nostre objectiu és millorar la situació dels infants, el seu entorn, les seves relacions i vincles, i oferir-los suport en el seu desenvolupament personal. Promovent el desenvolupament social i educatiu dels infants i adolescents per mitjà de diversos serveis i projectes, com el reforç escolar durant el curs escolar i reforç durant l’estiu.
Càritas disposa de beques de menjador i llibres, per a famílies que compleixen un seguit de requisits. Durant l’any 2020 es van donar 50 beques a famílies, distribuïdes en els tres centres escolars de Tremp, que sumen un total de 3510 €.

– Persones grans: Donar suport a la dimensió de l’acompanyament i ofereix suport i ajudes socials a aquelles persones grans que pateixen problemàtiques, dificultats, malaltia, i soledat.

– Sense llar i habitatge: Serveis orientats a persones amb dificultats personals i socials, sense xarxa de relació, amb problemes econòmics, sense un habitatge estable. Creiem que tenim una responsabilitat comunitària en l’atenció específica d’aquest col·lectiu per tal que puguin recuperar la dignitat. Són persones que tenen un nom, una història pròpia i uns drets que sovint han quedat aparcats en un cantó i que hem d’ajudar a recuperar.
La pandèmia que estem vivint per la Covid-19 ha tingut un gran impacte sobre la vida diària, laboral i econòmica de la població. Hi ha un increment de la precarietat dels llocs de treball, augment de sol·licituds de prestacions contributives i no contributives, augmenten les famílies que no disposen de cap mena d’ingressos i de les necessitats bàsiques de les famílies per poder viure. S’estima que un 25% d’usuaris actuals, no havien acudit mai a Càritas.
Càritas Tremp, continua lluitant junt amb els voluntaris i gràcies a la solidaritat de la nostra població, per combatre la pandèmia i arribar a totes les famílies que ho necessitin.

Apunta't al nostre Butlletí