TRANSTORNS MENTALS: LA MALALTIA INVISIBLE

Qui més i qui menys durant aquesta pandèmia hem tingut por de contagiar-nos i emmalaltir, sofert una pèrdua d’un ser estimat o ens sentim vulnerables a causa de la incertesa que la situació actual genera sobre nosaltres. Sense oblidar-nos de com l’escassetat de recursos afecta la nostra salut mental. Des de l’inici de la pandèmia han augmentat al voltant d’un 50% les consultes psicològiques.
Hem detectat en les persones que atenem des de Càritas Vall d’Aran la verbalització d’aquests sentiments negatius, necessitant ser escoltats i acompanyats d’una manera més intensiva. De fet, aquest passat 2020 vam fer acompanyament individual de forma telefònica o presencial a 452 persones i el 2019 ho vàrem fer a 340 persones.
Però no ens podem oblidar de les persones que pateixen una malaltia mental com la depressió, esquizofrènia, trastorns de personalitat, trastorns psicòtics, bipolaritat, etc… són malalties invisibles als ulls de la gent i per tant poden provocar rebuig i incomprensió.
Són persones extremadament vulnerables que necessiten un suport especial per a no quedar al marge, per a no quedar exclosos de la societat i veure’s finalment al carrer.

Apunta't al nostre Butlletí