La Caritat és el ferment que ens fa més poble

Com un pa que alimenta l’ànima, la festa del Corpus és pastada amb el llevat de la Caritat, que fa créixer el sentit de comunitat, de ser Poble de Déu. El signe de l’Eucaristia és el pa i el vi, que estaven ben presents en la taula del Sant Sopar, com ens recorda l’Evangeli d’avui. Aquest pa que és el Cos de Crist que vol alimentar la vida de l’Església, la del nostre Bisbat i de les nostres parròquies, com la màgia del mateix pa quan és amassat, i es barreja la farina, l’aigua, la sal i el llevat i es transforma en un esplèndid i necessari aliment. La història es repeteix en la vida del Poble de Déu, en aquesta Diada de la Caritat ens diu el cartell: «Sigueu més poble», aquí la nostra tasca per fer reviure aquesta comunitat, en un sentit universal, com volia Jesús, nosaltres hem de ser el llevat que faci possible aquest pa  universal, no podem obviar que la caritat és estimar a Déu i al proïsme, un proïsme que en el nostre món suma més de 7.000 milions de persones, moltes famolenques del valor transformador del llevat de la fe, que vol transformar la nostra societat perquè el pa que es forneja sigui el de la fraternitat universal, com ens diu repetides vegades el Papa Francesc a l’encíclica Fratelli tutti. També el coixinet —hashtag— del cartell ens recorda que ens cal fer viral aquest missatge, no només a les xarxes socials, sinó també com a missatge d’aquesta Diada de la Caritat en les nostres celebracions eucarístiques que viurem i compartirem, no podem deixar d’anunciar-ho. No oblidem que som cridats a ser llevat que amb força faci esclatar al nostre poble, però també al nostre món, la necessitat de retrobar-nos per sentir-nos part del poble de Déu. Un poble que sap transformar-se per acollir, acompanyar, cuidar a tots els seus veïns i veïnes, donant possibilitats, ajudes, i tot allò que permeti viure una veritable fraternitat. De moment us convidem a ser veritable llevat d’aquest pa eucarístic que s’ofereix a tothom des de Càritas d’Urgell, ajuda’ns a fermentar, a fer créixer, accions transformadores per la dignitat i la igualtat de tots els ciutadans, els 7.000 milions, d’aquest planeta que anomenem Terra, no ens falleu, us necessitem i us necessiten.

Mn. Jaume Mayoral

Delegat episcopal de Càritas d’Urgell

Som el que donem. Som amor.

Vull desgravar
Accepto rebre informació
He llegit i accepto l' avís