GARANTIR L’HABITATGE COM UN BÉ ESSENCIAL

Les dificultats per accedir a un habitatge digne condicionen el desenvolupament de les persones i estan directament correlacionats amb altres aspectes de la vida quotidiana.  Els habitatges garanteixen a les famílies protecció, entorns salubres on desenvolupar la vida.

Sense un accés digne a l’habitatge, sense una  adreça on ubicar pertinences i poder empadronar-se és molt difícil desenvolupar projectes vitals i mantenir opcions de feina.

A la Seu d’Urgell la demanda d’habitatge s’ha incrementat, l’accés a la compra d’un habitatge s’ha limitat i el cost del lloguer ha augmentat. En canvi, el poder adquisitiu de les famílies no ha anat d’acord amb aquestes circumstàncies. Cal assumir i tractar l’habitatge com un bé de primera necessitat.

Mentre aquestes dificultats es converteixen en  tema de debat i apareixen alternatives, cal donar respostes immediates a moltes famílies que acudeixen als nostres serveis.

Això ho realitzem mitjançant ajudes de lloguer directes. Al centre de Càritas Sant Ot, de la Seu d’Urgell durant els nou primers mesos per portem de l’any hem invertit 31.543,28€ en 96 ajuts de lloguer per poder garantir el dret a un habitatge digne a moltes famílies vulnerables.

Apunta't al nostre Butlletí