Sessió Plenària de Càritas Catalunya: Elaboració línies estratègiques 2022-2024

El dijous 3 de març va tenir lloc a la seu de Càritas Diocesana de Terrassa -edifici descentralitzat a Sabadell- la segona sessió plenària de Càritas Catalunya per preparar el document de Línies Estratègiques 2022-2024, que ha de ser presentat i ratificat en la propera Assemblea General de Càritas Catalunya el proper 30 de març. Vam ser rebuts i acompanyats pel Bisbe de Terrassa, Mons. Salvador Cristau que va saludar als representants de gairebé les deu Càritas Diocsanes amb seu a Catalunya que hi van assistir. De Càritas Diocesana d’Urgell hi van participar la Coordinadora general, Marta Fortuny i el Delegat episcopal, Mn. Jaume Mayoral. Després de les paraules de benviguda del Sr. Bisbe va pendre la paraula el President de Càritas Catalunya, Sr. Francesc Roig, que va recordar la importància d’aquestes sessions de treball per poder oferir l’itinerari que ha de seguir Càritas a casa nostra els proper anys.

La Carme Sàez, com a consultora-acompanyant del procés, va desplegar i va explicar el Document de Síntesi del treball i les aportacions de les Càritas Diocesanes i les diferents Comissions de Treball que hi ha a Càritas Catalunya. Un document que recull el treball que ha d’enmarcar els propers anys la tasca i la presència de Càritas. Amb una visió i acció en cinc grans línies d’acció: Ser una estructura de suport de les Càritas Diocesanes, coordinar les Càritas Diocesanes, saber comunicar cap a dins i també cap a fora, saber captar recursos i promoure la formació i el desenvolupament dels agents (tècnics, voluntaris, directius,…). Després del dinar es va fer un treball per grups tot desenvolupant i reflexionant sobre les cinc grans accions abans apuntades. Els grups de treball van intercanviar idees, experiències, propostes i opinions que després en un darrer moment en la plenària es van compartir i van passar a formar part de la proposta de text que com a Línies Estratègiques de Càritas Catalunya 2022-2024 es presentarà a l’Assemblea General. Un dia de treball que permet compartir la sinodalitat d’unes Càritas que volen caminar juntes en la nostra societat catalana, sense perdre gens de les seves singularitats diocesanes que cadascuna de les deu tenen, i fent del seu sentit d’Església un servei a les persones, especialment les més vulnerables i marginades

Apunta't al nostre Butlletí