Càritas Urgell envia els primers 20.000 € a Càritas Ucraïna

Càritas Urgell, a través de la iniciativa de captació de fons per emergències , ja ha enviat els primers 20.000 a través de Càritas Internationalis a Càritas Ucraïna. La campanya encara és oberta amb un nou objectiu 50.000 €. Volem fer una crida a tota la població a què difongui aquesta campanya i que col·labori dins les seves possibilitats. Càritas Urgell amb coordinació amb altres entitats està treballant per la cooperació internacional com per l’emergència local, ja que a Guissona i altres poblacions del nostre Bisbat ja estem atenent famílies refugiades.

Internacional

Les oficines de Càritas a Ucraïna continuen atenent la població necessitada, tenint en compte els riscos actuals. Les 36 oficines al voltant del país i la Càritas nacional a Kíev i Lviv treballen en línia. Tots els programes han reconvertit els centres en llocs de suport a desplaçats interns que fugen del conflicte, la majoria dirigint-se a l’oest del país o qualsevol punt fronterer. Depenent de la situació concreta de cada regió, també s’està evacuant el personal d’algunes oficines (sobretot a l’Est i Kíev).

Les oficines de Càritas que no estan sent atacades s’estan preparant per atendre els desplaçats interns.

Càritas Ucraïna ha preparat un projecte d’emergència per satisfer les necessitats bàsiques de les persones vulnerables en el desplaçament. Davant la situació i sobre la base de l’experiència del 2014, els equips humans ja estan formats en ajuda d’emergència.

Als centres d’atenció s’ofereix:

• Punt d’informació actualitzada.
  • Repartiment de menjar calent, aigua, kits d’higiene bàsica.
  • Transport segur.
  • Refugi per a persones que no tinguin cap altra opció.
  • Bugaderia comunitària.
  • Atenció a persones especialment vulnerables (majors, persones amb discapacitat, menors).
  • Suport emocional bàsic i zona de lleure per a nens (esports i manualitats).

Càritas continua el seu treball humanitari a Ucraïna

Triar com ens alimentem és un dret, no un privilegi #JoComTu 💳❤️

Certificat

CatalanSpanish