Ludmilla Beshnjeva té 28 anys i és refugiada i mare de tres fills procedents d’Odessa, Ucraïna

Us expliquem la seva història que ens arriba directament des de la botiga de Càritas a la cruïlla de la frontera de Przemyśl
Ludmilla Beshnjeva, de 28 anys, ha acostat una mica més el carro amb el nadó a la calefacció en una de les botigues que Càritas té habilitada per acollir els refugiats a Przemyśl. La jove mare està preparant un biberó per a la filla Victòria, de tres mesos. Tots dos estan envoltats de jaquetes gruixudes d’hivern. A fora està molt fred.

És la primera nit des de l’inici de la guerra el 24 de febrer passat, que Ludmilla i els seus fills dormiran segurs.

Dimecres passat, Ludmilla va arribar amb els seus tres fills Victòria i els bessons Nastia i Konstantin (de 5 anys) a Przemyśl, Polònia. Van estar a la carretera durant cinc dies fins que van poder travessar la frontera.

Posar els seus fills fora de perill a Polònia
No va ser fins diumenge que Ludmilla, juntament amb els seus fills i la família de la seva germana, van partir de la ciutat portuària d’Odessa, mentre els soldats russos marxaven per la ciutat. La manera més ràpida d’arribar a un lloc segur era amb tren. Aquest mitjà de transport els va portar a Lviv (Leòpolis), a l’oest d’Ucraïna, on van poder passar la nit amb amics. Ludmilla va esperar fins que la situació a la frontera es calmés una mica abans d’intentar posar els seus fills fora de perill a Polònia. Tenia por d’haver d’esperar a la frontera amb els fills durant les nits amb temperatures sota zero.

Dijous va decidir arriscar-se. Un conegut la va portar a prop de la frontera i hi va trobar un autobús que la va deixar a Przemyśl. En el viatge, ella i els seus fills van passar molt de fred, ja que els busos escatimen en calefacció pel fet que la gasolina escasseja.

Centre de trànsit a Przemyśl
Milers de persones arriben cada dia a Przemyśl, on s’ha habilitat un centre de trànsit on les persones poden descansar i passar la nit si cal abans de continuar el seu camí cap a altres països europeus.

Els voluntaris ofereixen begudes i menjar als que arriben. Quan van arribar a la botiga de Càritas, Ludmilla i els seus fills estaven famolencs i gelats de fred. “Aquí hem trobat un respir”, assegura. El personal de Càritas va organitzar ràpidament un allotjament perquè poguessin passar la nit en una escola propera. “Estem ansiosos per un llit”, comenta Ludmila.

Som el que donem. Som amor.

Selecciona el mètode de pagament
Vull desgravar
Accepto rebre informació
He llegit i accepto l' avís