Càritas a Guissona rep el suport de la Fundació ”la Caixa” per atendre les persones refugiades pel conflicte a Ucraïna i d’altres conflictes

L’entitat social rep una aportació de 10.000 euros de la Fundació ”la Caixa” a través de CaixaBank, que disposa d’una xarxa d’oficines que permet detectar les necessitats socials i canalitzar els ajuts.

Càritas a Guissona ha rebut el suport de la Fundació ”la Caixa”, a través de CaixaBank, amb una aportació de 10.000 euros, per atendre a families necessitades, en un moment en el que des de Càritas parroquial de Guissona s’han acollit moltes persones refugiades procedents d’Ucraïna.

Guissona, on hi ha una important comunitat greco-catòlica i ortodoxa ucraïnesa, és una de les poblacions de Catalunya que està notant més les conseqüències de la crisis humanitària d’ Ucraïna i Càritas a Guissona ja ha destinat 90 targetes alimentàries per ajudar a les 120 persones que han arribat a la població, sense oblidar les famílies que ja s’estaven acompanyant amb anterioritat i que arriben d’altres conflictes. S’ofereix suport per alimentació i per accedir a roba, estris de casa i joguines pels infants.  Accions solidaries  tan esperançadores com aquesta són possibles gràcies al suport d’aportacions econòmiques provinents  d’entitats com Caixabank.

Càritas d’Urgell ja ha fet un primer enviament de 20.000 euros a Càritas d’Ucraïna, gràcies a la campanya de micromesenatge que ha obert i on es poden fer donatius a través de la pàgina web de l’entitat www.caritasurgell.cat.

Gràcies a la seva capil·laritat territorial, la xarxa d’oficines de CaixaBank, la més gran d’Espanya amb presència a 2.200 municipis, pot detectar les necessitats locals i donar suport a la Fundació ”la Caixa” en la canalització de les ajudes econòmiques adreçades a les entitats socials. L’any 2021, mitjançant les oficines de CaixaBank, s’ha contribuït a impulsar 7.600 projectes socials de 6.500 entitats.

Apunta't al nostre Butlletí