Solidaritat amb el poble Ucraïnes

Manualitats i trobades per promoure la solidaritat entre els infants

Des que el 24 de febrer de 2022 Rússia va envair Ucraïna i va començar la guerra, més de 5 milions d’ucraïnesos s’han vist obligats a fugir del seu país, deixant les seves cases, família i amics enrere. Entre molts, 6 famílies han arribat la Vall d’Aran acollides per familiars i amics.

Un dels objectius de Càritas és promoure la solidaritat entre les persones, amb aquesta intenció dins del Projecte de Reforç Educatiu que es desenvolupa en el centre de Vielha, es va realitzar un taller sobre solidaritat enfocada al poble ucraïnès. Els 11 nens i nenes que participen d’aquest programa van pintar a mà petits fanalets amb la bandera d’Ucraïna.

Es va promoure una trobada entre els nens i nenes i els refugiats ucraïnesos que assisteixen a les classes de castellà que ofereix Càritas Vall d’Aran. Els nens els van expressar el desig que la guerra s’acabi i puguin tornar al seu país al costat dels seus familiars i amics.

La Susana,  la cap de centre de Càritas Vielha, va constatar que; “La trobada va ser molt emocionant i va complir sens dubte l’objectiu marcat: promoure la solidaritat des de la infància i fer sentir als refugiats que no estan sols.

Un dels punts on Càritas fa referència és que tots i totes ens puguem sentir acompanyats en tot moment, siguem d’on siguem o vinguem d’on vinguem, i això és el que justament hem volgut fer amb aquesta activitat.”

Apunta't al nostre Butlletí