Només si sumem a tots podrem construir un veritable futur

Aquest diumenge 25 de setembre l’Església ens demana celebrar i viure la Jornada Mundial del Migrant i el Refugiat amb un títol ben il·luminador “Aquí construïm el futur amb els migrants i els refugiats”. Aquest serà el missatge que volem fer ressonar en el cor dels nostres fidels: construir el futur plegats. I no només en volem parlar en les nostres comunitats parroquials, sinó que també arreu on ens donin veu per proclamar-ho alt i fort, i sense mitges tintes.

El mil·lenni ha començat ben accidentat en molts sentits: més i nous conflictes bèl·lics, la crisi econòmica, la crisi ecològica, una pandèmia, i també la manca de llibertats i de dignitat de les persones. No veiem ara més urgent la necessitat de construir i fer possible un futur per a nosaltres i les noves generacions…? Sembla que el compte enrere d’una gran crisi mundial ha començat, i hem de treballar per poder aturar aquest rellotge infernal. Pot resultar una feina feixuga, i l’hem de fer entre tots: no hem de deixar fora d’aquest projecte a ningú, i tampoc aquells que viuen en la invisibilitat, per la seva vulnerabilitat. Parlem dels migrants i refugiats que arriben cada dia a la recerca d’una nova oportunitat, fugint de les situacions d’injustícia, de guerra, i també de persecució religiosa.

El Papa Francesc prega en el seu missatge de la Jornada: “Senyor, feu-nos constructors del vostre Regne juntament amb els migrants i els refugiats i amb tots els habitants de les perifèries”. Al rebuf d’aquesta proposta, cal bastir aquesta nova ciutat, la nova Jerusalem de la concòrdia, del diàleg, del saber caminar totes i tots junts, des de la singularitat de les races, les cultures, les religions però amb un mateix objectiu construir el veritable Regne de Déu.

Sovint són els nouvinguts els que fan els treballs menys cobejats socialment (ja sigui per l’esforç, per les difícils condicions de treball i de sou) i alhora molt necessaris. La societat s’ha acostumat a estigmatitzar-los: s’allarga el procés de regularització del seus papers i se’ls considera ciutadans de segona, s’hi apunta com el problema de tot el que ens passa. Però, la realitat és que, moltes vegades, aporten una solució: en el treball, en la millora de la natalitat, valorant la família. Només cal mirar i admirar algunes de les nostres parròquies on, frec a frec, migrants -i darrerament refugiats de la guerra d’Ucraïna- i oriünds miren de viure i conviure, miren de saber treballar junts per construir aquest nou món, per deixar enrere aquesta civilització que s’aigualeix pel pecat de la vanitat, el materialisme i un egocentrisme sense mesura.

Em sembla que, per a construir un futur diferent a l’actual, ens caldrà aixecar entre tots unes fortes bastides de fraternitat universal. Refer i sanar aquest cor del món, que volem que torni a bategar amb força, fent arribar la sang de la Vida a tothom, sense distinció pel lloc d’origen o per la paperassa que duguin o no duguin.

Que les nostres parròquies i les nostres comunitats siguin, com veiem en el logotip del “punter senyalitzador” dibuixat en el cartell de la Campanya, un lloc de bon trobar, ben indicat, obert a totes i tots, un lloc bo i segur per tots ells: migrants i refugiats. Us esperem i us necessitem per construir aquest veritable futur.

Mn. Jaume Mayoral, Delegat de Càritas d’Urgell

Uneix-te per ajudar a proporcionar allotjaments en els pisos d’acollida

16.175€ de 20.000€ recaptat
Informació Personal

Altres
Terms

Import de la donació: 100,00€

Tambè pots realitzar una Transferència o un Bizum

ES36 2100 0018 1702 0051 6790

BIZUM 33449

Si fas una transferència o BIZUM envia’ns les teves dades personals i el comprovant de la transferència a caritas.cdurgell@caritas.es o al whatsapp +34622470683