Una pobresa que no necessita retòrica, sinó compassió!

Quantes vegades molts de nosaltres ens hem atansat a la imatge de Jesús clavat a la creu, que hi a gairebé totes les nostres esglésies?

El veiem clavat en la creu, despullat de tota condició humana i divina, derrotat i empobrit, una reialesa que té un tro i una corona de patiment i de dolor, lluny de qualsevol rastre de riquesa i de poder. La imatge sempre és visitada i pregada per molts dels fidels més constants, i també per visitants ocasionals dels temples. Tots ens hi sentim identificats i, de fet, reconeixem en aquest símbol, bona part d’allò que ens fa cristians.

Però què ens passa quan, tot seguit, sortim als nostres carrers, a les nostres realitats de l’espai sagrat i evitem, fugim, esquivem i ignorem les creus de misèria que hi ha? En el pobre que demana caritat a la cantonada del carrer; en aquella família nombrosa veïna nostra, que no pot omplir la nevera; en aquells avis que no saben com escalfar la seva petita llar… No serà que aleshores ens repleguem cap a una mena de covardia humana i espiritual? M’ho sembla així. Admirem el crucificat que ja ha ressuscitat i, en canvi, no volem veure, i més aviat fem invisible, la nova creu on hi ha clavat el pobre i el vulnerable del nostre món.

No podem deixar passar aquesta Jornada Mundial dels Pobres sense fer-ne ressò, pregària, denúncia i, sobretot, conversió de vida. El Papa Francesc ho diu amb tota la força que pot en el missatge de la VI Jornada: “Davant els pobres no es fa retòrica. Sinó que es posa mans a l’obra i es practica la fe involucrant-se directament, sense delegar en ningú”.

Doncs deixem-nos de retòrica, i ajudem amb una opció clara i valenta que posi en el centre de la nostra societat la justícia social i que com a creients, sapiguem abraçar la pobresa de Jesucrist. Aquesta feina no es pot delegar. És de cadascú del poble de batejats: serà la nostra almoina i la nostra compassió la que salvi el pobre. És el subjecte del nostre amor i serà ell qui ens alliberarà de les cadenes d’un materialisme destructiu i empobridor a la vegada.

Mn. Jaume Mayoral, Delegat episcopal de Càritas

Triar com ens alimentem és un dret, no un privilegi #JoComTu 💳❤️

Certificat

CatalanSpanish