VETLLEM PER UN ESTIU PLE D’OCI PER TOTHOM

Càritas i el Consell municipal de solidaritat duen a terme accions socioeducatives en període de vacances per infants en risc d’exclusió social de la Seu d’Urgell.

L’any 2023 a Càritas Urgell conjuntament amb el Consell Municipal de Solidaritat de la Seu d’Urgell se li ha atorgat la subvenció per a projectes solidaris locals de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell.  La sol·licitud d’aquesta subvenció la va liderar Càritas amb el consens del Consell municipal de solidaritat. Les entitats que formen el Consell de Solidaritat tenen entre els seus objectius la realització d’activitats dirigides a l’ajut dels col·lectius més desfavorits i amb risc d’exclusió social.

L’objectiu de l’activitat ha sigut vetllar per a realitzar accions socioeducatives en període de vacances per a infants amb risc d’exclusió de la Seu d’Urgell.

Durant l’estiu els nens/es i adolescents disposen de molt temps lliure en el que realitzar activitats d’oci però no sempre les seves famílies poden donar cobertura a aquest tipus d’activitats. Els infants que participen d’activitats de lleure promouen el seu desenvolupament social i educatiu i els infants que queden fora de les activitats d’oci perden oportunitats d’empoderament, creixement i  socialització. A la Seu d’Urgell, hi ha un gran nombre d’activitats d’oci durant l’estiu.  Es per això, que les entitats sense ànim de lucre que formen el Consell per la Solidaritat de la Seu d’Urgell han volgut garantir un oci de qualitat per al  màxim d’infants amb risc d’exclusió del nostre territori mitjançant un sistema d’ajudes. Aquestes ajudes han inclòs tan la jornada d’oci com el menjador per tal de també poder garantir un àpat al dia de qualitat.

Per evitar que infants i joves no perdin aquest dret i que el temps de lleure no esdevingui un factor d’exclusió aquest any 2023 Càritas Urgell ha realitzat ajudes per becar aquests infants i joves.

Per dur a terme aquesta activitat hem realitzat ajudes de Casal d’estiu, tant al Casal municipal com a Sacs Pixies.

En el cas del Casal municipal s’han realitzat ajudes per assistir al Casal, al Casal d’aventura i al Casal d’esports.

S’han beneficiat d’aquesta activitat 13 famílies amb 22 infants, entre els 22 infants han gaudit d’un total de 48 setmanes i s’han becat 200 àpats.

Portadors de petits miracles

352€ de 25.000€ recaptat

Altres
Terms