Fes que aquest Nadal s’ompli de petits miracles !

Sí! Els miracles existeixen… i més per a nosaltres, que som homes i dones que tenim fe.

Per això, la frase de la Campanya d’enguany de Càritas no es pot llegir des de la incredulitat. Per poder possibilitar signes de l’amor gratuït cap als altres, especialment als més vulnerables, ens cal primer fer possible que en les nostres vides s’ esdevingui el veritable Nadal.

No és fàcil… cal despullar el Nadal que tenim avui: ple d’afegits posats al llarg dels anys, per interessos no espirituals. Si reculem a l’esperit del Nadal de fa 2.000 anys, el que ens expliquen els relats evangèlics, ho veiem més clar… és el Nadal de l’Infant nascut en una establia, en la pobresa més absoluta i en un lloc del món que ara és notícia per la mort, la violència i la guerra que s’hi viu, on els àngels haurien de cantar amb més força que mai “Glòria a Déu a dalt del cel i a la terra pau als homes que estima el Senyor”.

Per recuperar el Nadal i fer possible entre tots el miracle que tant necessita el món, creient i també el no creient, per trobar el veritable Nadal… hem de treure tot allò que no ens permet veure al Fill de Déu posat en una menjadora de l’establia.

Potser no resulta tant lluït sense el materialisme de les festes: els arbres de llums més alts del món, els catàlegs plens de joguines i regals, els menjars opulents i sense esma, la despesa en fer del Nadal un Nadal del tot consumista amb un sentit purament comercial, els somriures i salutacions per quedar bé entre la gent. El veritable moll del Nadal, més enllà de les garlandes festives, són els petits miracles que ajuden a parlar del naixement de Jesús.

I si a l’Evangeli els cecs hi veuen, els coixos caminen, els leprosos queden purs, els sords hi senten, els morts ressusciten, els pobres reben l’anunci de la bona nova… aquest Nadal amb l’ajuda de tots vosaltres i amb la tasca de Càritas que possibiliteu, podrem dir: els refugiats són acollits, els infants i joves reben suport educatiu, les famílies tenen ajudes per aliments, medicines, roba, els avis i àvies són acompanyats, els aturats són ajudats a trobar feina…

Els petits miracles continuen ben vius amb la vostra pregària i la vostra ajuda i així fem veritable el NADAL !!!

Mn. Jaume Mayoral, delegat Càritas d’Urgell

#alesfosques

Altres
Terms