Jornada dels Delegats de Càritas Espanyola

El dilluns 29 de gener va tenir lloc la Trobada dels Delegats de les Càritas Diocesanes, aquest any tocava en format telemàtic. Mn. Jaume Mayoral va participar-hi com a Delegat episcopal de Càritas d’Urgell, amb ell una cinquantena més de participants que van representar 40 Càritas Diocesanes (de les 70 que hi ha constituïdes) i també representants dels Serveis Generals de Càritas Espanyola.

El dilluns 29 de gener va tenir lloc la Trobada dels Delegats de les Càritas Diocesanes, aquest any tocava en format telemàtic. Mn. Jaume Mayoral va participar-hi com a Delegat episcopal de Càritas d’Urgell, amb ell una cinquantena més de participants que van representar 40 Càritas Diocesanes (de les 70 que hi ha constituïdes) i també representants dels Serveis Generals de Càritas Espanyola.

Van fer-se presents el Bisbe Mons. Jesús Fernández i el Sr. Manuel Bretón, bisbe resposanble de Càritas i President de Càritas, respectivament. Després de la pregària es va donar una ponència sobre el tema monogràfic de la Jornada que era “El voluntariat a Càritas”, van ser els responsables del Voluntariat a Càritas Espanyola, la Clara Sánchez i José Luis Grau qui van desplegar i van comunicar als delegats el projecte i l’estratègia confederal de Càritas per al Voluntariat, més concretament el document d’anàlisi i treball “Hay esperanza. Un voluntariado para una nueva época”. Van oferir una completa radiografia del voluntariat a Càritas, de la problemàtica existent en el món del voluntariat i van plantejar un seguit de preguntes per reflexionar i compartir en grups de treball pels delegats participants.

En aquest segon moment, i en grups petits, els delegats van tenir un espai per compartir les seves experiències, les problemàtiques en què es troben, també a partir de les preguntes plantejades poder fer una mirada de la multiplicitat de realitats en el món del voluntariat; atenen a zona rural o zona urbana, a les Càritas que encara comencen a caminar en aquest tema i altres que n’han fet un àmbit prioritari. Però en el que tots van coincidir és que fan falta voluntaris, i especialment de la franja d’edat de la gent jove.

Per acabar la Trobada el Delegat de Càritas Espanyola, Mn. Vicente Martín va agrair l’esforç i la participació per part dels assistents, i els va emplaçar a la pròxima trobada pel 2025 que serà amb modalitat presencial.

Algunes dades per conèixer el voluntariat a Càritas (referides al 2023): Les 70 Càritas de la Confederació Espanyola tenen un total de 72.447 voluntaris/ies, les 10 Càritas Diocesanes amb seu a Catalunya són recolzades per 11.225 voluntaris/ies i la nostra Càritas Diocesana d’Urgell té la col·laboració de 213

Algunes dades per conèixer el voluntariat a Càritas (referides al 2023): Les 70 Càritas de la Confederació Espanyola tenen un total de 72.447 persones voluntàries, les 10 Càritas Diocesanes amb seu a Catalunya són recolzades per 11.225 persones voluntàries i la nostra Càritas Diocesana d’Urgell té la col·laboració de 213 persones voluntària.

.

#alesfosques

Altres
Terms

Tambè pots realitzar una Transferència o un Bizum
ES36 2100 0018 1702 0051 6790
BIZUM 33449
Si fas una transferència o BIZUM envia’ns les teves dades personals i el comprovant de la transferència a caritas.cdurgell@caritas.es o al whatsapp +34622470683

3 comentaris de “Jornada dels Delegats de Càritas Espanyola

1. Billy57 diu:

The Beatles – легендарная британская рок-группа, сформированная в 1960 году в Ливерпуле. Их музыка стала символом эпохи и оказала огромное влияние на мировую культуру. Среди их лучших песен: “Hey Jude”, “Let It Be”, “Yesterday”, “Come Together”, “Here Comes the Sun”, “A Day in the Life”, “Something”, “Eleanor Rigby” и многие другие. Их творчество отличается мелодичностью, глубиной текстов и экспериментами в звуке, что сделало их одной из самых влиятельных групп в истории музыки. Музыка 2024 года слушать онлайн и скачать бесплатно mp3.