Càritas d'Urgell ha iniciat una campanya de suport i de recaptació als refugiats de béns i diners, en col·laboració amb Càritas d’Andorra, i els sacerdots de la diòcesi, així com els organismes públics.

Amb aquesta campanya es vol donar resposta inicialment a la crida feta per Càritas Europa, que està coordinant l’acollida als que arriben principalment a Grècia, Macedònia i Sèrbia. En una segona fase, Càritas Urgell es prepara també per una futura acollida de refugiats al nostre país i al territori del Bisbat.

L’Arquebisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra ha recordat la crida del Sant Pare per acollir una família de refugiats: “Aquesta crida ens apressa. Amb els sacerdots del Principat i de tota la nostra Diòcesi, i amb Càritas Andorrana i Càritas d’Urgell, amb la cooperació del Govern, dels Comuns i dels particulars, ens proposem canalitzar l’anhel d’ajudar que hi ha en tants i tants andorrans sensibles i generosos. Per això volem començar amb una capta, per després veure què i com podem ser realment concrets en la caritat, i eficaços. Potser molts refugiats preferiran anar on tenen parents o gent que parla la seva llengua i practica la seva religió musulmana o cristiana, emigrants amb anterioritat. Ajudem-los llavors amb béns i diners. Ens proposem d'estar al costat d'aquestes persones i del seu patiment”.  Mons.Vives ho va dir a la seva homilia en la Festa de Meritxell el passat dimarts 8 de setembre.

Les aportacions es poden fer al número de compte: "CAIXABANK" ES64 2100-0018-19-0200471180
pdfNFORME DE ACTIVIDADES SOBRE LA SITUACION EN LA FRONTERA ESTE Madrid 15 de Marzo de 2016