La Campanya institucional de Càritas és una campanya de sensibilització en valors que té per objecte reforçar i reflectir la identitat i missió de Càritas entre els seus agents i el conjunt de la comunitat cristiana, com a plataforma per incidir i sensibilitzar el conjunt de la societat. El 2014 vam presentar l’actual campanya Estima i viu la justícia, centrada en la persona i en la defensa dels seus drets fonamentals, amb el lema Què fas amb el teu germà?; en el segon any, Practica la justícia. Deixa la teva petja, vam proposar el compromís individual i col·lectiu com a eix transformador de la societat, una invitació a deixar petjades de justícia i oferir, així, pautes i idees pràctiques per construir un món més solidari i sostenible amb les persones i el medi ambient. El tercer any, posem la força en la participació i la comunitat. Teixir xarxa, fer comunitat, sumar treball, somnis, fer-nos comuna-unió amb els altres… tot plegat és la clau que ens permet entrar en altres mons possibles on flueixen corrents d’amor, justícia, fraternitat, que transformen i alimenten l’esperança de les persones. Cridats a ser comunitat és la nostra proposta per a aquest any, just en aquest temps en què és tan necessari rescatar la necessitat de saber-nos comunitat de germans. Estimar i viure la justícia es fa possible des de la comunitat, des del fer xarxa amb altres; som cridats a aprendre a viure en comú, a conviure en pau, a fer possible la justícia, la fraternitat entre nosaltres, entre totes les persones que vivim en aquesta casa comuna, la Mare Terra que ens acull a tots. Buscar l’equilibri, la sostenibilitat en la nostra relació amb les persones, més enllà de la seva diversitat, procedència, història personal, ideologia o credo, i en la nostra relació amb la resta del planeta, és el repte que com a humanitat tenim per restaurar la nostra dignitat comuna d’éssers humans que tenen a les mans la cura de la Creació.