Avui, com cada segon dissabte de maig, celebrem el Dia Mundial del Comerç Just.
Per això, volem recordar els milions de persones d'arreu del món que hi ha darrere dels productes que consumim; les persones que cusen la nostra roba, que cultiven els nostres aliments i que fabriquen els nostres mòbils.

Avui volem recordar tothom qui veu violats els seus drets socials, econòmics i laborals de manera sistemàtica. Aquelles persones a les quals el sistema condemna a viure en la pobresa i en la desigualtat més profunda, i que pateixen en persona els efectes del canvi climàtic, del qual no són responsables.

Avui, d'una vegada per totes, volem recordar que aquesta situació té un origen molt concret: un sistema econòmic la principal norma del qual és l'obtenció del màxim benefici econòmic, per la qual cosa se supediten els Drets Humans i els del planeta per a l'enriquiment d'una minoria.

Però també volem recordar que un altre món és possible, un món on el comerç i l'economia siguin al servei de les persones. Així ho demostrem dia a dia des del Comerç Just, que assegura una vida millor per a milions de persones i per al medi ambient.

En aquesta primavera carregada de cites electorals, volem que els nostres representants polítics també es comprometin amb un model econòmic alternatiu, més humà i sostenible. És per això que els demanem que donin suport al Comerç Just, però també que obliguin les empreses a garantir els Drets Humans i la cura del medi ambient, dins i fora de les nostres fronteres.
Perquè les injustícies s'han de denunciar i combatre a qualsevol racó del planeta. Perquè els Drets Humans són de tothom i la seva defensa és per damunt de l'interès econòmic de les empreses. Perquè el medi ambient és de tota la humanitat i no podem comprar un altre planeta.

Avui celebrem que hi ha una altra economia i un altre comerç possibles. Avui celebrem que, arreu del món, som moltes les persones que en aquest jorn diem ben alt que Som Comerç Just. I tu? Uneix-t'hi!

Escriure un comentari

Códi de seguretat