Càritas Diocesana d`Urgell (CDU) i la Fundació SARquavitae han arribat a un acord per col•laborar en el projecte d`atenció a persones amb malalties avançades i als seus familiars que actualment desenvolupa la Fundació SARquavitae a la província de Lleida. L’objectiu principal d’aquest acord és que voluntaris de CDU col•laborin amb els equips existents a la xarxa assistencial per tal de contribuir a la millora de la qualitat de vida de les persones implicades en el procés de final de vida. Les cures pal•liatives intenten alleujar el patiment i millorar, en la mida de lo possible, la qualitat de vida dels pacients i els seus familiars, responent a les seves múltiples necessitats físiques, emocionals, socials i espirituals. La presència de la figura del voluntari permetrà un increment del benestar del pacient i la seva família. L’objectiu principal del voluntariat de CDU adreçat a l’acompanyament al final de la vida és: 1. Complementar l’atenció de l’equip professional, cobrint necessitats no sanitàries que els professionals no puguin assumir. 2. Donar suport, afecte i companyia al malalt i la seva família, reforçant l’entorn social del malalt. En definitiva, la figura del voluntari col•labora en la millora de la qualitat de vida del pacient amb malaltia avançada i la dels seus familiars. El perfil de pacient al qual el voluntari adreçarà el seu temps i la seva activitat és el següent: - Pacient amb malaltia crònica i/o malaltia avançada amb temps de vida limitat que viu sol o amb família i que presenta dificultats per atendre les seves necessitats de caire psicosocial i relacional, no essent susceptibles de la intervenció del voluntariat les necessitats de caràcter purament assistencial. - Limitacions funcionals que dificulten el contacte amb el seu entorn social més proper. El voluntari de CDU emmarcarà la seva tasca en el domicili del pacient. En un principi aquest programa es portarà a terme a l`àrea de La Seu d`Urgell i més endavant es podrà ampliar a La Cerdanya

Escriure un comentari

Códi de seguretat