El divendres 22 de novembre ha tingut lloc al centre Sant Domènec de Càritas a Balaguer, la Jornada de Formació que ha organitzat el "Taburet", comissió de treball de les tres Càritas Diocesanes dels bisbats de Lleida, Solsona i Urgell. Hi han participat 55 persones entre directors/es, tècnics/ques i voluntaris/ies dels tres bisbats lleidatans. A l`inici de l`acte s`ha fet una pregària acompanyada d`un text del Papa Francesc que parlava de la necessitat d`una economia més humanista. Tot seguit ha tingut lloc la xerrada que ha estat a càrrec de la professora Elvira Duran del departament de societat i economia del Centre d`Estudis "Cristianisme i Justícia", amb el títol de "Eradicació de la pobresa: compromís ciutadà per transformar l`economia". Al llarg de tot el matí mitjançant una exposició de la situació actual a Catalunya i al món, i del paper que ens cal tenir, els assistents han aprofundit aquesta problemàtica que viu la nostra societat. Ha estat molt ric i participat el diàleg entre tothom. La professora Duran ha incidit en la radiografia de la pobresa a casa nostra, l`augment de les desigualtats en la nostra societat. Així com en les noves formes de pobresa i les possibles respostes, per acabar amb una proposta oberta de canviar l`economia mitjançant un control polític, una acció ciutadana i una transformació de la nostra societat. Us adjuntem el quadernet de referència "Crisi, un final per escriure?" Del professor Benjamí Bastida. Una lectura ben interessant i suggeridora.

Escriure un comentari

Códi de seguretat