Tot respira nadal, però amb minúscula, llums, consumisme, regals, nadales electròniques, àpats de feina, pares noëls,… Des de aquí volem recordar-vos quin ha de ser el nostre Nadal, el que s’escriu en majúscules i el que hem d’intentar viure, encara que anem a contracorrent de la nostra societat desvaloritzada. Ja fa uns anys les campanyes de Càritas volen incidir en una nova societat que recuperi els vertaders valors, també el del Nadal, “només una societat amb valors és una societat amb futur”, uns valors que cotitzen en la borsa de la misericòrdia i que mai perden el seu significat, en els darrers anys hem recalcat la necessitat de recuperar per les nostres comunitats: la comunió, la participació, la diversitat i la gratuïtat. Per aquest Nadal la fraternitat i el compromís com a valors que ens han d’ajudar a bastir un futur millor per a tothom, especialmernt pels més necessitats. Ens ho recordava el papa Benet XVI en la seva visita a la Llar del Nen Déu, durant el seu darrer viatge a Barcelona, amb aquestes paraules: “En aquests moments, en els quals moltes llars passen serioses dificultats econòmiques, els deixebles de Crist hem de multiplicar els gestos concrets de solidaritat efectiva i constant, manifestant així que la caritat és el distintiu de la nostra condició cristiana”. És Nadal, no podem girar, com a creients i com a ciutadans, l’esquena a la realitat d’una societat en crisis, on moltes famílies necessiten un cop de mà, un sentir-se estimats i ajudats, i això només ho podrem fer des del compromís i la vertadera fraternitat. És feina de totes i tots, com ens recorda la campanya del Nadal “sense tu, no som nosaltres”, unim, doncs, esforços i des de la nostra opció cristiana construïm un món millor, on pugui renéixer el vertader Nadal, aquell que fa 2.000 anys va dur, al món l’Amor de Déu encarnat en l’Infant Jesús.

Escriure un comentari

Códi de seguretat