Per què aquest curs?

La formació és necessària per a poder realitzar qualsevol acció voluntària. La bona voluntat no basta per a fer el bé, cal estar ben formats… volem fer bé el bé. Per això, per a introduir-se en el camp de l’acció social es fa imprescindible rebre una formació bàsica, que més endavant s’anirà completant seguint l’itinerari formatiu que hi ha establert en la teva Càritas.

Càritas cuida als seus agents i vetlla per la seva formació. I la nostra formació és eminentment presencial, perquè la trobada interpersonal és el que ens fa créixer. No obstant això, en aquests moments, en què estem mantenint moltes relacions a través d’una pantalla, també aquest coneixement entre Càritas i tu el podem anar fent poc així, a través d’aquest mitjà que la tecnologia ens permet i que facilitarà que puguem comptar amb tu, que puguis sentir-te part d’aquest equip, d’aquesta família gran que som Càritas.

Per això, aquest curs pot fer-se en diferents situacions:

– Persones que s’incorporen ara a Càritas i que per la situació excepcional que vivim no poden fer la formació inicial de manera presencial.

– Persones que fareu aquest curs, i més tard el vostre responsable de voluntariat complementarà amb alguna sessió presencial.

– Persones que ja sou voluntàries, esteu a casa i podeu aprofitar per a conèixer millor Càritas i aprofundir en el sentit del vostre ésser i del vostre fer.

Et convidem al fet que ho assaboreixis, al fet que ho facis amb calma. Creiem que val la pena. Volem que passis una estona davant de la pantalla, vegis vídeos, llegeixis algunes coses, et facis algunes preguntes i, sobretot, et situïs una mica en com és Càritas, com funcionem, què pots aportar tu i què et pot aportar l’organització. Així que, avanci!

Què et trobaràs?

A cada un dels temes (els tens a la part de dalt de la pantalla i has d’anar passant d’un a un altre) trobaràs un text per llegir i alguns vídeos que t’ajudaran a fer-te una idea més visual i dinàmica del que és i fa Càritas, a reflexionar sobre alguna qüestió i, ja que no podem compartir les experiències en viu, escoltar a persones que, des del seu propi voluntariat, t’expliquen el que fan i com ho viuen.

Pots veure tots el vídeos o seleccionar alguns, per exemple dels projectes que més et cridin l’atenció, o només algun dels testimonis de persones voluntàries.

Pots accedir a cada Tema punxant dalt de la pàgina, Tema 1, Tema 2…

Volem que a Càritas et sentis acompanyat.

No estàs sola, no estàs sol.

Molta gent com tu, gent gran i joves, dones i homes, en diverses tasques de Càritas, regalen el seu temps als més pobres i construeixen una societat més justa.

En tots els llocs d’Espanya, d’Europa, d’el món.

Aquí et presentem a unes quantes persones voluntàries que parlen de les seves tasques, de les seves motivacions, dels seus somnis, de les seves dificultats.

Coneix-los