El diumenge 14 de gener celebrem la Jornada Mundial del Migrant i el Refugiat, i el Papa Francesc ha triat un eslògan format per un seguit de verbs que busquen fer-nos adonar que cal capgirar una actitud d’un cert conformisme i fins i tot “passotisme” davant la gran problemàtica que no para de créixer i que és el món dels emigrants i refugiats. Les xifres que ens ofereixen els organismes internacionals ens parlen de milions de persones -ACNUR ho xifra en 65,5 milions de persones desplaçades forçadament durant 2016-, molts d’ells infants i gent gran, que es veuen obligats a fugir dels seus països i de les seves llars, cap a llocs que no saben si els acolliran i els faran costat, moltes vegades és tot al contrari, són explotats, maltractats i humiliats, amb una indefensió que clama al cel i que segons l’Evangeli i la Doctrina Social de l’Església és pecat.

El Papa ha titulat el seu Missatge per aquesta Jornada Acollir, protegir, promoure i integrar als emigrants i refugiats com dèiem amb quatre verbs que ens volen fer, com a cristians, deixar de costat actituds conformistes, de vegades despreocupades, envers els nostres germans desvalguts que són bandejats d’un costat cap a l’altre. Les actituds que ens demana el Papa i que també recull la Bona Nova són clares, directes i entenedors per tots nosaltres, ens cal conjugar des de la fe i la vida l’acollir, el protegir, el promoure i integrar. Hem d’anar a la perifèria, a les perifèries de les nostres fronteres a trobar els emigrants i refugiats que ens demanen que no els oblidem, que no convertim la seva situació en una realitat instal·lada i normalitzada en el dia a dia de la nostra societat, no podem deixar que es cronifiqui. I com diu el missatge en aquesta tasca tots hi som cridats a participar-hi, tot demanant-nos que els hi recordem al governs mundials, aquesta problemàtica que afecta a moltes persones, han de trobar una solució a curt termini, no ho podem obviar, amagar o dir que no ens hi incumbeix, com Església tenim la vocació d’aconseguir la llibertat i la dignitat de la persona, també dels emigrants i refugiats, que també són amb tots els drets: PERSONES!!!

Escriure un comentari

Códi de seguretat