Càritas consolida el seu compromís amb el projecte Treballem els valors a l’Escola Mare de Déu del Socós

Un any més, i ja com una cita imprescindible al calendari educatiu d’Agramunt, l’Escola Mare de Déu del Socós ha tornat a obrir les seves portes al projecte “Treballem els Valors” de Càritas Diocesana d’Urgell en la setmana de les missions i denip 2026. Aquest dimecres 28 de gener, el centre s’ha omplert de compromís en una jornada dedicada als infants de l’escola.

La iniciativa ha comptat amb la participació activa dels alumnes de 3r, 4t, 5è i 6è de primària, que han explorat noves maneres d’entendre la solidaritat i el respecte pel medi ambient. La jornada ha estat conduïda per Juanjo Tenorio, Cap de Centre de Balaguer, i Xavier Bonet, treballador de Càritas i amb el suport i acompanyament constant de Mn. Jaume Mayoral, Delegat de Càritas i Rector d’Agramunt.

Innovació i Consciència a l’Aula

Enguany, el focus s’ha centrat en dos pilars fonamentals per a la convivència i el futur del planeta:

  • Sostenibilitat Real: A través del taller “Teixint un pensament sostenible”, els estudiants han analitzat la seva pròpia petjada ecològica. S’ha posat un èmfasi especial en la indústria de la moda i com el consum conscient pot frenar l’impacte ambiental, fomentant hàbits que protegeixin el nostre entorn des de la infància.
  • Dignitat i Igualtat: El taller “Jo com tu” ha anat un pas més enllà en la sensibilització social. S’ha explicat l’evolució del model d’ajuda social cap a l’ús de targetes moneder, un sistema que garanteix l’autonomia i la dignitat de les persones que reben suport de Càritas. Els alumnes han après que la solidaritat no és només donar, sinó assegurar que tothom tingui les mateixes oportunitats i drets.

Un futur compartit

Amb aquesta nova edició, Càritas Urgell referma la seva convicció que l’educació és l’eina més poderosa per transformar la societat. El projecte no només busca transmetre coneixements, sinó moure consciències per reduir les desigualtats de manera efectiva.

“Veure el compromís dels més joves ens motiva a seguir impulsant aquestes dinàmiques que connecten l’escola amb la realitat social”, han destacat els responsables del projecte.

Càritas anima altres centres educatius de la diòcesi a sumar-se a aquesta experiència transformadora. Per a més detalls o per sol·licitar la participació en el projecte, les institucions poden posar-se en contacte amb Càritas Diocesana d’Urgell.