El passat 21 d’octubre, una representació de Càritas Diocesana d’Urgell, va participar en la 8a Escola de Formació de Càritas Catalunya, celebrada al Centre Borja de Sant Cugat del Vallès i organitzada per Càritas Catalunya. La trobada va reunir prop de dos-cent voluntaris, tècnics, responsables de programes i equips directius de les diferents Càritas diocesanes amb seu a Catalunya per compartir coneixements, experiències i eines per enfortir l’acció social al territori.
L’equip d’Urgell va participar en diversos espais formatius dedicats a qüestions d’actualitat i interès per a l’acció social, com la intervenció comunitària, la Doctrina Social de l’Església, les noves narratives davant dels discursos d’odi vinculats a la mobilitat humana, la lluita contra la transmissió de la pobresa i les aplicacions pràctiques de la intel·ligència artificial generativa en l’àmbit social i de la comunicació.
La jornada es va iniciar amb una benvinguda institucional i un espai de reflexió compartida, i va culminar amb una sessió de teatre fòrum orientada a promoure la participació i la reflexió col·lectiva.
Per a Càritas Diocesana d’Urgell, aquesta trobada representa una oportunitat per continuar reforçant el treball en xarxa amb la resta de Càritas de Catalunya, compartir bones pràctiques i avançar en una acció social transformadora que situï la dignitat de la persona i el compromís comunitari al centre de la seva missió.



